Jet lag- jak sobie z nim poradzić.

Starajmy się ustalać wszelkie spotkania czy planować atrakcje opierając się o strefę czasową, z której wyruszamy. To pozwoli nam pozostać skupionymi i dać z siebie wszystko podczas spotkań biznesowych czy wycieczek.
Powinniśmy pić dużo płynów podczas podróży samolotem. Kabiny samolotów są niesamowicie suche, a odwodnienie nie pomaga w pozbyciu się złego samopoczucia po podróży. Jeśli nie jesteśmy pewni czy dostaniemy wodę na pokładzie samolotu, warto kupić ją na lotnisku po tym jak przejdziemy przez kontrolę (nie można przenosić ze sobą dużej ilości płynów przez punkt kontrolny, ale zapasy można uzupełnić później). Kontynuujmy picie wody podczas lotu do momentu aż dotrzemy na miejsce. Powinniśmy trzymać się z dala od alkoholu czy kofeiny na pokładzie ze względu na to, że mają silne działanie moczopędne, co sprawi, że później będziemy odwodnieni.
Odmierzajmy czas od swojego przybycia i albo zaplanujmy względem tego czy spać w samolocie czy też nie. Jeżeli przylatujemy późno w ciągu dnia i nie zaśniemy w samolocie, później będziemy zmęczeni i senni podczas lądowania.
Starajmy się poćwiczyć podczas lotu, nawet jeżeli ma być to niewiele. Wstawajmy i rozciągajmy się co jakiś czas i róbmy sobie krótkie spacery wzdłuż przejścia. Jeżeli nie jesteśmy w stanie opuścić naszego miejsca róbmy skłony. To pomoże zachować dobre krążenie krwi i zapobiegnie bólowi, który może przedłużyć naszą próbę powrotu do normalnego stanu po podróży.